reklama
reklama

Straciła przez oszustów 40 tys. zł. Kolejne oszustwo na pracownika banku

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor:

Straciła przez oszustów 40 tys. zł. Kolejne oszustwo na pracownika banku - Zdjęcie główne

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Informacje łukowskie Prawie 40 tysięcy złotych straciła 26-latka z gminy Łuków, z którą skontaktowali się fałszywi pracownicy banku. Zmanipulowana przez oszustów kobieta przelała swoje oszczędności na wskazane przez nich konto.
reklama

Łukowscy policjanci prowadzą postępowanie w sprawie oszustwa, którego ofiarą padła 26-latka z gminy Łuków.

 - Kobieta poinformowała mundurowych, że  skontaktowała się z nią kobieta, która przedstawiła się jako pracownik jednego z banków. Rozmawiając z 26-latką poinformowała ją o próbie wypłaty 800 zł  z jej konta przez pana Dariusza. Rzekoma pracownica banku informowała młodą kobietę, że właśnie ta osoba zarejestrowana jest w systemach bankowych jako oszust. Dalej, przez kilkadziesiąt minut dopytywała o szczegóły dotyczące logowania w aplikacji bankowej, zakupów na portalach internetowych i wypłat w bankomatach. Oszustka dziękując młodej kobiecie za przekazanie informacji przełączyła rozmowę do pracownika z działu finansowego. Wzbudzając w nieświadomej podstępu 26-latce zaufanie, rzekomy pracownik działu finansowego poinformował ją o konieczności zgłoszenia się do najbliższej placówki bankowej. Tam młoda kobieta miała dopełnić formalności związane z uniemożliwieniem dostępu innym osobom do jej kont  - informuje Marcin Józwik, oficer prasowy Komendy Policji w Łukowie.

 Mężczyzna był tak uprzejmy, że zarezerwował 26-latce na następny dzień wizytę u kierownika oddziału banku w Łukowie. Następnie, by do tego czasu „uchronić” oszczędności młodej kobiety oszust zaproponował jej, by zawarła umowę na prowadzenie nowego konta bankowego. Na podany adres e-mail 26-latka otrzymała korespondencję w której była umowa dotycząca otwarcia rachunku osobistego. Młoda kobieta nie podejrzewając podstępu, instruowana przez rzekomego finansistę przelała prawie 40 tys. zł  na konto bankowe wskazane w nowej umowie. Oszust zapewniał 26-latkę, że teraz jej pieniądze są bezpieczne mówił, że nie musi podejmować żadnych dalszych działań, przypominał jedynie o umówionej na następny dzień wizycie u kierownika oddziału banku w Łukowie – dodaje Marcin Józwik.

 

 Po zakończonej rozmowie młoda kobieta jednak skontaktowała się telefonicznie z konsultantem z infolinii bankowej. Opisując zaistniałą sytuację dowiedziała się, że padła ofiarą oszustów i wtedy faktycznie zablokowała swoje konto.

 

 Policja apeluje o szczególną ostrożność w kontaktach telefonicznych z osobami proponującymi świadczenie jakichkolwiek usług finansowych lub bankowych. Nie należy ulegać namowom rozmówcy i nie podejmować pochopnych decyzji. Bezwzględnie należy zweryfikować tożsamość dzwoniącej osoby, a najlepiej przerwać rozmowę telefoniczną i skontaktować się z „prawdziwym” konsultantem infolinii.

 

 

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama