reklama
reklama

Radni wnioskowali o zmianę sygnalizacji świetlnej na bezkolizyjną na ważnych skrzyżowaniach

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor:

Radni wnioskowali o zmianę sygnalizacji świetlnej na bezkolizyjną na ważnych skrzyżowaniach  - Zdjęcie główne

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Wiadomości ŁUKÓW GDDKiA nie zamieni sygnalizacji świetlnej na bezkolizyjną na skrzyżowaniach: ul. Wyszyńskiego/ul. Cieszkowizna/ul. Partyzantów oraz ul. Wyszyńskiego/ul. Międzyrzecka. Wnioskowali o to miejscy radni.
reklama

Pisaliśmy niedawno o interpelacji złożonej u burmistrza Łukowa przez radnych Arkadiusza Pogonowskiego i Łukasza Bobera. Prosili o podjęcie działań w sprawie udrożnienia ruchu pojazdów na wymienionych skrzyżowaniach.

 

 Bezkolizyjna sygnalizacja

 

Radni proponowali, aby zarządcy dróg usytuowali we wskazanych miejscach tzw. bezkolizyjną sygnalizację świetlną, ponieważ dochodzi tu do torowania się ruchu drogowego, zwłaszcza w przypadku, gdy pojazdy chcące wykonać manewr skrętu w lewo, zmuszone są ustąpić pierwszeństwa przejazdu pojazdom poruszającym się z naprzeciwka na wprost lub wykonujących manewr skrętu w prawo. Często dochodzi do sytuacji, że zjazd auta ze skrzyżowania następuje, gdy świeci się czerwone światło. Radni wnioskowali także, aby burmistrz rozważył wykonanie w przyszłości tzw. lewoskrętów na ww. skrzyżowaniach.

 

 Wydłużony czas "świateł"

 

 Burmistrz Piotr Płudowski przesłał interpelację radnych do lubelskiego Oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, ponieważ oba skrzyżowania leżą w ciągu drogi krajowej nr 63.

 

GDDKiA odniosła się do spraw poruszanych przez radnych.

 

 - Sprawa działania sygnalizacji świetlnych była już rozpatrywana w tym roku, gdzie uwzględniając składane wnioski, dla poprawy bezpieczeństwa ruchu, szczególnie pieszych i wyjeżdżających z dróg podporządkowanych, wydłużono czas działania sygnalizacji w trybie "kolorowym" – wyjaśniają urzędnicy z Lublina w swoim piśmie do burmistrza.

 

Układ pasów "wystarczający"

 

Później tłumaczą, że istniejący układ pasów ruchu na drodze krajowej (ul. Wyszyńskiego) na wskazywanych skrzyżowaniach, tj. z ul. Cieszkowizna oraz z ul. Międzyrzecką, jest w zupełności wystarczający dla zapewnienia bezpiecznych warunków ruchu przy działającej sygnalizacji z sygnałami ogólnymi, przy przestrzeganiu podstawowych zasad prawa o ruchu drogowym.

 

 - Wprowadzenie sygnalizacji kierunkowej, wprowadza co prawda ułatwienia w zakresie manewrów skrętnych, jednak wpływa na znaczne obniżenie przepustowości skrzyżowań i powstawanie nadmiernego kolejkowania, co nie powinno mieć miejsca przy występującym natężeniu ruchu oraz lokalizacji skrzyżowań w centrum miasta – dodaje GDDKiA.

 

Brak środków

 

 Urzędnicy także przyznają, że nie planują wprowadzania zmian w funkcjonowaniu  sygnalizacji świetlnych. Wyjaśniają, że ewentualna zmiana sygnalizacji z ogólnej na kierunkową wymaga jej kompletnego przeprojektowania, z możliwą koniecznością przebudowy wlotów, co jako zadanie inwestycyjne nie może być realizowane w ramach środków na bieżące utrzymanie dróg. 

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
reklama
reklama